۷ فروردین ۱۳۸۹

الرحمان

چندی پیش جایی بودم که یک اصفهانی هم بود صحبت از ترافیک تهران و اینها بود داشت می گفت که اصفهان هم گاهی ترافیکهای بدی می شه و با نارضایتی می گفت نمی تونن جاده و اینها بکشن بخاطر این آثار باستانی و بافت قدیمی شهر. ادامه داد مترو هم که یونسکو جلوش را گرفت نگذاشت و  از چهارباغ بکشند.

من دیگه طاقت نیاوردم گفتم با جاده کشی بی حساب و کتاب و تخریب بافت قدیمی مشکلی نمی شه خیلی از کشورها این بافت رو نگه داشتن مشکل ترافیک رو هم تا حد زیادی حل کردند

گفت آثار باستانی که به درد ما نمیخوره پولی هم ازش گیر نمیاد خوب خرابش کنن جاده بکشن

گفتم که شما که بیست سی میلیون دادی ماشین خریدی بتونی توش گاز بدی؟

یه کمی مکث کرد و گفت این آثار باستانی به درد همان اروپایی ها میخوره که بتونن ازش پول در بیارن اینجا کارایی نداره!!

گفتم دوست عزیز می دونم متوجه نخواهی شد اما ملتی که قدر فرهنگشو ندونه (نگفتم فرهنگ و شعور اجتماعی نداشته باشه چون توهین آمیز می شد)  صدها هزار کیلومتر جاده و اتوبان هم مشکلی ازش حل نخواهد کرد. اما خوب چه فایده که این وعده های پوپولیستی همه رو کور کرده است.

وقتی اصفهانی ها که همیشه به آثار باستانی شون افتخار می کردند اینطوری تیشه به ریشه اشون بزنن دیگه نشون می ده که بوی الرحمان این مملکت خیلی وقته بلند شده فقط اغلب علاوه بر چشما و گوشهامون, دماغمون را هم گرفتیم یا شاید هم آنقدر دماغمون تو کار دیگرانه که اینطور بوها را متوجه نمی شه!

۴ نظر:

  1. ابلیس جون من دو سه سال پیش مجبور شدم! چند روز برم مالزی، یه پارک آبی داره به اسم sunway که خیلی خوب بود، جالب این بود چون خودشون ظاهرا تاریخ ندارن، ماکت ابوالهول و اهرام مصر و ... روساخته بودند تو پارک که جلب نظر کنه! حتمن نباید اروپایی بود که پول در آورد، فقط باید اندازه نوک سوزن شعور داشت که متاسفانه نداریم! امیدوارم زودتر یکی سیفون رو بکشه!

    ارادت

    پی.اس: میدونی ابلیس جون، کلا این کشور خائن زیاد داشته و تعدادشون روز به روز داره بیشتر میشه! فقط الان شکل خیانت داره عوض میشه که بد جور با حماقتم فاطی شده!

    پاسخحذف
  2. راجر جون
    آخ گل گفتی کلا و بخصوص این تیکه آخر رو, باید دهنت رو ماچ کرد
    من می خوام اضافه کنم
    حماقت که فراگیر بشه خائنین جای قهرمانها می نشینند!

    پاسخحذف
  3. http://www.youtube.com/watch?v=PadypdwvOnk&feature=related

    forget the video, just about music

    پاسخحذف
  4. سلام. کریمسون جان جواب سلام هم نمی دی رفیق؟ مراقب خودت باش. سال نویت هم شاد. با ارادت چند آتشه.

    پاسخحذف